
Προγράμματα Κατάρτισης και πιστοποίησης για Εργαζομένους και Ανέργους, σε ψηφιακές δεξιότητες, πράσινες και οικονομικού εγγραμματισμού
Στο πλαίσιο της Δράσης 16913 του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και
Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Next
Generation EU «Επιχορήγηση της Δ.ΥΠ.Α. για την υλοποίηση του Έργου
«Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης σε κλάδους υψηλής
ζήτησης με έμφαση σε δεξιότητες ψηφιακές, πράσινες και οικονομικού
εγγραμματισμού για ανέργους και εργαζόμενους ωφελούμενους» (MIS 5226310)
Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που παρέχονται στο πλαίσιο του παρόντος προγράμματος περιλαμβάνουν:
I. Προγράμματα θεωρητικής κατάρτισης διάρκειας 150 ωρών που οδηγούν σε απόκτηση ψηφιακών,
«πράσινων» γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και δεξιοτήτων οικονομικού εγγραμματισμού (μέσω
παροχής επιταγής κατάρτισης – Training Voucher)
II. Πιστοποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων (μέσω παροχής επιταγής πιστοποίησης – Certification
Voucher) που αποκτώνται στο πλαίσιο των ανωτέρω προγραμμάτων κατάρτισης.
Η υλοποίηση των προγραμμάτων Σ.Ε.Κ., διάρκειας 150 ωρών, πραγματοποιείται:
Με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (τηλεκατάρτιση), η οποία περιλαμβάνει
τουλάχιστον 65% σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και έως 35% ασύγχρονη εξ αποστάσεως
εκπαίδευση.
Η πιστοποίηση των ωφελούμενων διενεργείται από Παρόχους Πιστοποίησης, οι οποίοι εντάσσονται στο
σχετικό Μητρώο Παρόχων Πιστοποίησης και οι εξετάσεις πιστοποίησης διενεργούνται από κάθε Πάροχο
Πιστοποίησης αποκλειστικά μέσω του πιστοποιημένου από το Ε.ΣΥ.Δ. συστήματος της εξ αποστάσεως
επιτήρησης (tele-proctoring).
Η αμοιβή για τους καταρτιζόμενους (Εκπαιδευτικό Επίδομα) ορίζεται ως εξής:
Για ανέργους, σε 5 ευρώ ανά ώρα κατάρτισης
Για εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, 5 ευρώ (μικτά) ανά ώρα κατάρτισης
Δικαίωμα συμμετοχής και συνεπώς υποβολής «Αίτησης Συμμετοχής» για εγγραφή στο Μητρώο
Ωφελουμένων που συγκροτεί η Δ.ΥΠ.Α. στο πλαίσιο του παρόντος προγράμματος έχουν φυσικά πρόσωπα,
άνεργοι, εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο ανέργων της Δ.ΥΠ.Α. και εργαζόμενοι μισθωτοί του
ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι πληρούν κατ’ ελάχιστον τις κάτωθι προϋποθέσεις κατά τον χρόνο υποβολής της
αίτησης συμμετοχής και στη Δήλωση Έναρξης Τμήματος:
Για ανέργους:
I. Είναι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο ανέργων της Δ.ΥΠ.Α., ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν
επίδομα ανεργίας ή όχι.
II. Έχουν ηλικία άνω των 18 ετών.
III. Είναι απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης όπως αυτή ορίζεται στη σχετική
νομοθεσία (ν. 4871/2021 και λαμβάνοντας υπόψιν το Π.Δ. 739/1980).
Για εργαζόμενους:
I. Είναι εργαζόμενοι μισθωτοί, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, στον Ιδιωτικό Τομέα, οι οποίοι δεν
ασκούν ελεύθερο επάγγελμα.
II. Έχουν ηλικία άνω των 18 ετών.
III. Είναι απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης, όπως αυτή ορίζεται στη σχετική
νομοθεσία (ν. 4871/2021 και λαμβάνοντας υπόψιν το Π.Δ. 739/1980)
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Τίτλος
Τεχνολογία και Εκπαίδευση: Βασικές Δεξιότητες και Εφαρμογές
Θεματικές ενότητες
1: Βασικές δεξιότητες ψηφιακής εκπαίδευσης
2: Υπηρεσίες Διαδικτύου
3: Εκπαίδευση και ψηφιακό περιβάλλον
4: Βασικά εργαλεία ψηφιακής εκπαίδευσης
5: Εκπαίδευση και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
6: Εισαγωγή στην ηλεκτρονική αξιολόγηση
7: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Σκοπός
Ο σκοπός του παραπάνω εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες του τομέα της εκπαίδευσης να ενσωματώσουν τις σύγχρονες τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδασκαλία και μάθηση, καθώς και να κατανοήσουν τις βασικές αρχές και μεθόδους που συνδέονται με την ψηφιακή εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα καλύπτει τις βασικές δεξιότητες που απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία ψηφιακών μαθησιακών περιβαλλόντων, όπως η χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών, η διαχείριση και οργάνωση εκπαιδευτικού υλικού, η χρήση διαδραστικών πλατφορμών, καθώς και η ενσωμάτωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το πρόγραμμα επιδιώκει να αναπτύξει τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών στην ανάλυση εκπαιδευτικών αναγκών, τον σχεδιασμό προγραμμάτων εκπαίδευσης, και την εφαρμογή εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών όπως η ψηφιοποίηση της διδασκαλίας μέσω παιχνιδιοποίησης και μάθησης μέσω έργων (PjBL).
Σύντομη Περιγραφή
Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών και εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Καλύπτει βασικές δεξιότητες όπως η χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών, διαδραστικών πλατφορμών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς, καθώς και την ενσωμάτωση του GDPR στην τηλεκπαίδευση και τη τηλεργασία. Επιπλέον, επικεντρώνεται στην ανάλυση εκπαιδευτικών αναγκών, τον σχεδιασμό προγραμμάτων εκπαίδευσης και την εφαρμογή εκπαιδευτικών μεθόδων όπως η παιχνιδιοποίηση και η μάθηση μέσω έργων. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για την αξιολόγηση της μάθησης και παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις για τη δημιουργία ασφαλούς και αποτελεσματικού ψηφιακού μαθησιακού περιβάλλοντος.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Τα μαθησιακά αποτελέσματα του προγράμματος περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων για τη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών και πλατφορμών, την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας όπως η παιχνιδιοποίηση και η μάθηση μέσω έργων, την κατανόηση και εφαρμογή του GDPR στην τηλεκπαίδευση, την ανάπτυξη και διαχείριση μαθησιακού περιεχομένου, τη χρήση εργαλείων αξιολόγησης όπως quiz και ψηφιακά τεστ, τη δημιουργία ασφαλούς ψηφιακού περιβάλλοντος μάθησης και την αξιοποίηση κοινωνικών δικτύων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οι συμμετέχοντες θα είναι πλήρως εξοπλισμένοι για να ενσωματώσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαιδευτική τους πρακτική, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και ασφαλές μαθησιακό περιβάλλον.
Επίσημος Ιστότοπος για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα https://voucher.gov.gr/
Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας <<Ελλάδα 2.0>> με τη χρηματοδότηση της ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
